ریشه شناسی و کاربرد فروشنده فرش در جیپور هند

ریشه شناسی و کاربرد

اصطلاح فرش از carvention فرانسه قدیم است. یکی از اصطلاحات  موکت این اصطلاح بیان می کند که اصطلاح فرانسوی از carpita ایتالیای قدیم ، از فعل "carpire" به معنای چیدن است. [1] [2] دیکشنری آنلاین ریشه شناسی بیان می دارد که اصطلاح "فرش" برای اولین بار در اواخر قرن سیزدهم در انگلیسی به معنای "پارچه درشت" و تا اواسط قرن 14 "رومیزی" یا "روتختی" استفاده شد. [3] دیکشنری آنلاین ریشه شناسی بیان می دارد که این اصطلاح "... از فرانسوی قدیم" پارچه سنگین تزئین شده ، فرش "، از carpita لاتین قرون وسطی یا ایتالیای قدیم" پارچه پشمی ضخیم "، احتمالاً از carpere لاتین" به کارت ، کنده " اصطلاحاً نامیده می شود زیرا از پارچه ای خرد شده ، خرد شده و "کنده" ساخته شده است. [3] معنای اصطلاح "فرش" خرید موکت در قرن پانزدهم تغییر یافت تا اشاره به پوشش کف باشد. [3]

اصطلاح "فرش" غالباً با اصطلاح "فرش" عوض می شود. برخی منابع فرش را به صورت کشیده از دیواری به دیوار دیگر تعریف می کنند. [4] در تعریف دیگر فرشها از کیفیت پایین یا اندازه کوچکتر استفاده شده است ، فرشهایی که اغلب انتهای آنها تمام شده است. سومین تعریف رایج این است که فرش به طور دائمی در جای خود ثابت می شود در حالی که یک فرش به راحتی روی زمین چیده شده است. از نظر تاریخی ، اصطلاح "فرش" به پوششهای میز و دیوار نیز اطلاق می شد ، زیرا فرشها تا قرن 15 در کفهای داخلی اروپا معمولاً روی زمین استفاده نمی شدند.

اصطلاح "فرش" برای اولین بار در دهه 1550 در انگلیسی با معنی انواع موکت "پارچه درشت" استفاده شد. این اصطلاح "... ریشه اسکاندیناویایی است ؛ مقایسه روپای گویشی نروژی" روتختی درشت "، از rogg نورس قدیمی" توله پشمالو "، از پروتو-ژرمنی * rawwa- ، شاید مربوط به پارچه (n.) و خشن (adj) باشد. ). "[5] معنای" فرش "" ... به "روتختی ، بسته بندی" (دهه 1590) و سپس "حصیر برای کف" (1808) تبدیل شد.

 

https://gamantj.com/moquette-type/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد