دیسک قسمتی است که بسته به موقعیت آن

دیسک و صندلی سوپاپ

دیسک

دیسک قسمتی است که بسته به موقعیت آن جریان را اجازه می دهد ، خرید اینترنتی شیرآلات کسری دفع می کند یا متوقف می کند. در مورد دوشاخه یا شیر توپی ، دیسک را شاخه یا توپی می نامند. دیسک سومین مرز مهم فشار اولیه است. با بسته شدن شیر ، فشار کامل سیستم بر روی دیسک اعمال می شود و به همین دلیل ، دیسک یک جز related مربوط به فشار است.

دیسک ها معمولاً جعلی هستند و در برخی از طرح ها ، برای ایجاد خواص سایشی خوب ، سخت روی سطح می روند. بیشتر دریچه ها با نام دیسک هایشان نامگذاری شده اند.

صندلی (S)

حلقه های صندلی یا مهر و موم سطح نشیمن دیسک را فراهم می کند. یک شیر ممکن است یک یا چند صندلی داشته باشد. در مورد کره زمین یا سوپاپ سوئیچ چک ، معمولاً یک صندلی وجود دارد که با دیسک مهر و موم می کند تا جریان را متوقف کند. در مورد شیر دروازه ای ، دو صندلی وجود دارد. یکی در سمت بالادست و دیگری در سمت پایین دست. یک دیسک شیر دروازه ای دارای دو سطح نشیمن است که در تماس با صندلی های سوپاپ قرار می گیرند و یک مهر و موم برای توقف جریان ایجاد می کنند.

برای بهبود مقاومت در برابر سایش حلقه های مهر و موم ، سطح اغلب با جوشکاری و سپس ماشینکاری سطح تماس حلقه مهر و موم سخت می شود. برای آب بندی خوب در هنگام بسته شدن شیر ، اتمام سطح نازک منطقه نشیمن لازم است. حلقه های مهر و موم معمولاً جز bound مرزهای فشار محسوب نمی شوند زیرا بدنه ضخامت دیواره کافی برای تحمل فشار طراحی بدون اتکا به ضخامت حلقه های مهر و موم دارد.

دیسک سوپاپ

ساقه سوپاپ

میل سوپاپ حرکت لازم را به دیسک ، دوشاخه یا توپی برای باز یا بسته شدن شیر فراهم می کند و وظیفه موقعیت مناسب دیسک را بر عهده دارد. از یک انتها و از طرف دیگر به دیسک شیر به چرخ دستی سوپاپ ، محرک یا اهرم متصل است.لیست قیمت شیرآلات کسری در شیرهای گیت یا گلوب ، برای باز یا بسته شدن شیر به حرکت خطی دیسک نیاز است ، در حالی که در شیرهای پلاگین ، توپی و پروانه ای ، دیسک چرخانده می شود تا شیر را باز یا بسته کند.

ساقه ها معمولاً جعلی هستند و با استفاده از نخ یا روش های دیگر به دیسک متصل می شوند. برای جلوگیری از نشت ، در ناحیه مهر و موم ، پایان سطح ساقه خوب است.

پنج نوع ساقه سوپاپ وجود دارد:

 

https://digitaps.ir/product-category/%D8%B4%DB%8C%D8%B1%D8%A2%D9%84%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%B3%D8%B1%DB%8C/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد