ورزش ها
فنرباغچه S.K. مادر هوادار باشگاه با کودک و حیوان خانگی
همچنین نگاه کنید به: جامعه شناسی ورزش و رده: ورزش های عادی
همچنین نگاه کنید به: رادیو ورزشی
یک طرفدار ورزش می تواند علاقه مند به یک ورزشکار ،
سردخانه تیم ، ورزش یا کل ورزشهای سازمان یافته خاص باشد. علاقه مندان به ورزش معمولاً در استادیوم ها ، میله های ورزشی در مسابقات ورزشی شرکت می کنند یا آنها را در خانه از طریق تلویزیون تماشا می کنند و اخبار را از طریق روزنامه ها ، وب سایت ها و رسانه های اجتماعی دنبال می کنند. [13]
ذهنیت طرفداران ورزش اغلب به گونه ای است که آنها در حالی که از طریق بازیکنان یا تیم هایی که هوادار طرفدار آنها است زندگی می کنند ، یک بازی یا رویدادی را تجربه می کنند. [14] این رفتار بسته به محل برگزاری به روش های مختلفی خود را نشان می دهد. در یک استادیوم یا میادین ، طرفداران ورزش با یک تشویق ، که شامل کف زدن ، مشت زدن یا فریاد زدن تعجب های مثبت به سمت زمین بازی و در نهایت ، هدف مطلوب است ، لذت خود را با یک حادثه ، بازیکن یا تیم خاص ابراز می کنند. به همین ترتیب ، نارضایتی از یک حادثه ، بازیکن یا تیم خاص ممکن است توسط هواداران با هو کردن ، فریاد محرمانه و گاهی پرتاب اشیا به داخل زمین روبرو شود. این نوع واکنش شدید هواداران را غالباً خواری می نامند.
استادیوم شی قبل از شروع بازی New York Mets در سال 2008 پر از هوادار بود. در آن سال این ورزشگاه بهترین حضور را در لیگ ملی داشت و به طور متوسط بیش از 53000 هوادار در هر بازی داشت.
اشیا سبک تر و بی ضرر نیز بعضاً به عنوان نوعی جشن تجلیل از یک ورزش مطلوب به قسمتهای خاصی از بازی ها پرتاب می شوند. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می دهد که یکی از اعضای تیم میزبان در هاکی هت تریک کند. نارضایتی های خفیف و ملایم تری که طرفداران ورزش در مسابقات ورزشی نشان می دهند شامل ناله های ساده ناامیدی و سکوت است. این اقدامات اغلب بیانگر این است که تیم میزبان مورد علاقه تیم بهتر از تیم خود عمل کرده یا به تیم جاده ای که مورد علاقه اش کمتر است ، باخته است.
در آمریکای شمالی ، طرفداران بسیار مشتاق غالباً "superfans" نامیده می شوند: هوادارانی که لباس های غیرقابل توجیهی یا خودنمایی می پوشند یا لباسهای خود را نشان می دهند و از خود گذشتگی نشان می دهند. fanbase هایی که به دلیل عشق سرسختانه و حمایت های بی دریغشان مشهور است ، طرفداران هار یا متعصب نامیده می شوند. این طرفداران اغلب ساعاتی قبل از شروع مسابقه در مکانی که به عنوان بندر یا درب عقب معروف است جمع می شوند.
در میله های ورزشی ، علاقه مندان به ورزش ، اغلب هنگام مصرف غذا و نوشیدنی های الکلی ، با هدف دنبال کردن یک رویداد ورزشی خاص در تلویزیون به صورت گروهی دور هم جمع می شوند. میله های ورزشی اغلب به امید جلب طرفداران یک بازیکن یا تیم خاص برای تماشای با هم تبلیغ می کنند تا روابط بین طرفداران را افزایش دهند و از درگیری جلوگیری کنند. این می تواند احساس وحدت را در یک میله ورزشی ایجاد کند زیرا به نظر می رسد همه تشویق ها و هیاهوها به دلیل احساسات و واکنش های مشابه تقریباً همه طرفداران در بخت و اقبال تیم یا ورزشکار مورد علاقه همزمان شده است. با توجه به سطح ارادت و شدت احساس توسط طرفداران بارهای ورزشی نسبت به تیم یا ورزشکار مورد علاقه ، و همچنین تا حدی به دلیل مصرف الکل ، رفتاری که در خارج از یک میله ورزشی غیرقابل کنترل یا متعصبانه دیده می شود ، معمولاً در داخل بیشتر دیده می شود یکی از. شدت تشویق و تشویق در یک میله ورزشی توسط طرفداران ورزش اغلب می تواند از مساوی تا شدیدتر از هواداران واقعاً در این رویداد ورزشی برای بازیها و مسابقات خاص قابل توجه باشد.